środa, 10 października 2012

Makaron z cukinią i tuńczykiem

Gdy pracuję w domu i dopada mnie obiadowy głód, najczęściej gotuję sobie coś na szybko. A jak na szybko, to zawsze warto zrobić coś z makaronem. Obiad przyrządza się tyle czasu, ile potrzebuje makaron, aby się ugotować. I plus jest taki, że mam od razu obiad na dwa dni:)

Danie nadaje się także dla dzieci. Jeśli robię je dla mojego syna, serwuję mu po prostu bez parmezanu, aby było lżejsze. Wszystkie inne składniki pozostają bez zmian. Jeśli lubię zjeść bardziej pikantnie, a dzieci tak pikantnie nie jedzą, odkładam część sosu przez doprawieniem i przeznaczam dla synka.

Dziś był u mnie:
makaron z cukinią i tuńczykiem
3/4 paczki makaronu (u mnie kokardki pełnoziarniste)
dwie średnie cukinie (im mniejsze, tym smaczniejsze)
dwa pomidory
puszka tuńczyka (u mnie w sosie własnym, ale może być i w oleju)
oliwki zielone (opcjonalnie)
jakiś ser do posypania, np. parmezan (opcjonalnie)
1-2 ząbki czosnku
papryka ostra
sól
pieprz
oliwa z oliwek/olej rzepakowy/inny

Najpierw zagotowuję wodę na makaron, solę, wrzucam makaron. Na oliwie z oliwek podsmażam czosnek. Kroję cukinię na pół wzdłuż (cukinii nie obieram, jedynie myję), a potem w plasterki. Czosnku nawet z ognia nie zdejmuję (choć chyba się powinno, aby czosnku nie spalić), dodaję do niego cukinię, świeżo zmielony pieprz, sól, paprykę ostrą. Podsmażam kilka minut, aż cukinie zmięknie. Dodaję odsączonego tuńczyka i pomidora pokrojonego w ósemki, czekam, aż całość się podgrzeje. Dodaję oliwki. 
Makaron odcedzam i wrzucam do garnka, w którym się gotował. Dodaję do makaronu całość cukiniowej mikstury z patelni, mieszam. Wykładam na talerz, posypuję serem. Gotowe.



A.

2 komentarze:

  1. Jak dla mnie rewelka :) pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bardzo lubię robić sobie makaron ale własnoręcznie i często jeżeli mam chwilę wolnego czasu to go wykonuję. Tym bardziej, że jak spojrzę jeszcze na przepisy https://basiazsercem.pl/ to odnajduję sporo moich lubionych przepisów gdzie mogę wykorzystać mąkę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...